Komentuj, obserwuj tematy,
Załóż profil w salon24.pl
Mój profil
Krzysztof Rybiński Krzysztof Rybiński
3415
BLOG

Ostrzegałem wielokrotnie, ale nikt nie słuchał

Krzysztof Rybiński Krzysztof Rybiński Gospodarka Obserwuj notkę 42

W świetle wczorajszych wydarzeń na rynku walutowym, czyli gwałtownego umocnienia franka do wszystkich walut, przypominam, że jako wiceprezes NBP w latach 2006-2008 wielokrotnie ostrzegałem przez ryzykiem silnego boomu kredytowego. Tutaj i tutaj są moje wystąpienia na międzynarodowych konferencjach, ale miałem też wiele innych wystąpień, podczas których przestrzegałem przed braniem kredytu we frankach na kupno mieszkania lub domu i rekomendowałem, żeby zaprzestać takiej praktyki.

Od wielu lat postuluję,  że finansowanie zakupu nieruchomości kredytem w walucie obcej powinno zabronione, lub obłożone bardzo silnymi restrykcjami, czyli LTV takiego kredytu powinno być niskie, a ocena wiarygodności kredytowej takiej osoby robiona z potężnym zapasem na potencjalną dewaluację złotego do walut obcych.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka